poniedziałek, 12 stycznia 2009

roni bat zion ...





znalezione w internecie - panorama Jerozolimy


Wczoraj, późną nocą, usłyszałam w radio - w Warszawie były dwie manifestacje: pro-palestyńska i pro-izraelaska. Podczas tej pierwszej coś tam spalono (nie pamiętam co). Słowa były ostre, nienawistne, wrogie. Obyło się bez ofiar (manifestacje były pokojowe!)

Mój kolejny wiersz to niemy głos w sprawie. Gdzieś tam mi zarzucono, że płytki. 
Możliwe, że tylko kiepsko napisany. 




roni roni bat zion


dziś dostałam twoje życzenia świąteczne 
dumne shalom jerushalayim i pokój z tobą
wtórowało pierwszym pieśniom 
- rodzina świętuje Chanuka* 

roni roni bat zion 

mężczyźni trzymają karabiny w pogotowiu
domownicy z powagą spożyją latkes** 
ojciec pochwali odwagę matki Judyty
zagrają z dziećmi w drejdla o trwogę 

roni roni bat zion 

zapalono siódme ramię chanukiji***
dziś światła wskazują drogę rakietom 
- wędrowcom nieproszonym w mieście pokoju 
jeszcze wzywa się imienia Adonai**** 


brzmi radosne 
roni roni bat zion 





drejdla - gra dziecięca, o cukierki najczęsciej
*żydowskie święto świateł
**placki ziemniaczane
*** świecznik 9-ramienny zapalany w Chanuka
**** zastępuje się tym słowem niewymawiane przez Żydów Jahwe, Pan 



A to link do pieśni pod takim samym tytułem jak wiersz  http://www.youtube.com/watch?v=dF427TQm7JE&feature=related 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz